Най-продаваните леки автомобили за 2022

Най-продаваните леки автомобили за 2022

Макар настоящата 2022-ра година все още да не е изтекла, вече има реални данни, свързани с продажбите на леки коли през първите ѝ тримесечия. Автомобилният сектор у нас, между другото, очевидно се раздвижва, което е страхотна новина, имайки предвид, че през изминалите две години регистрира сериозен спад. 

По-конкретно, например, през първото тримесечие на 2022 година е отчетен ръст от 10% на закупените нови коли по сравнение със същия период за миналата 2021-ва година. Все пак, трябва да се отбележи, че тенденцията сред българите да предпочитат автомобили втора употреба продължава да се утвърждава като трайна и постоянна. Разбира се, основната причина е средното финансово състояние на домакинствата у нас. 

Наред с тези данни, от автомобилния сектор изкараха и една интересна класация. Става въпрос за най-продаваните до момента леки автомобили. Вижте кои са фаворитите за кола сред българите за първото полугодие на 2022. 

 

Nissan

 

Японската марка се нарежда на 15-то място, което макар и да е последно, се радва на доста регистрации от началото на годината. До момента те са повече от 200 и по всичко личи, че азиатските компактни модели са сред най-предпочитаните. Има данни, че жените сякаш са по-запалени по марката от мъжете. 

 

Opel

 

14-то място е отредено на добрия стар Opel. Тук съвсем не говорим за Opel на старо. А точно за обратното. От началото на година до момента има около 280 регистрации на закупени нови модели на марката. Между другото, марката претърпя доста смущаващи спадове през изминалите 2021 и 2020 година. Сега обаче тя бележи ръст от цели 75%. Както сигурно се досещате, основен принос за това носи чисто новият кросоувър Mokka. 

Audi

 

Подобен ръст в продажбите, между другото, бележи още една популярна у нас автомобилна марка. Audi отбелязват покачване на продажбите у нас с цели 73%. И това са данни само за първите четири месеца от 2022 година. Интересно е, че тук няма конкретен изявен фаворит. Българите имат доста разностранни вкусове, когато става въпрос за Audi. Почти по равно са продажбите на моделите Q5, Q7 и Q8. 

 

BMW

 

Немският автомобилен премиум бранд може и да е задминал един от основните си конкурентни – Audi – но истината е, че той не се представя кой знае колко добре от началото на годината. BMW регистрират по-малко от 340 продажби у нас, като сред тях има и на най-новия модел на компанията, зашеметяващият звяр BMW M5 CS. До април месец марката по-скоро изостава, но след април сякаш тя започва да излиза от черната дупка, в която бе попаднала. 

 

Hyundai

 

Корейските лидери отчитат близо 68% ръст в продажбите си за времето от Януари до Април месец 2022 година. По данни на специалистите от автомобилния бранш най-голям интерес у нас засега представлява SUV серията, естествено със следните два топ фаворита: Tucson и Kona. Има и около 30 регистрации на електрически модели, което е добре дошло за новите еко законопроекти, касаещи и България. Друг е въпросът, че у нас тепърва започва да се развива секторът за продажба на авточасти, подходящи за такъв тип коли. 

 

Ford 

 

Ако се чудите коя автомобилна марка пострада най-много по време на Ковид-19 пандемията, това е тя. Добрият стар и силно предпочитан у нас Ford буквално се срина през първите няколко месеца от началото на кризата. Вижда се обаче огромната амбиция на компанията да се завърнат шеметно на пазара. Истината е, че това се случва пред очите ни, защото през първите месеци на 2022 година от Ford бележат значителен ръст в продажбите си у нас. 

 

Mercedes

 

Както виждате Mercedes изпреварва BWM не с една, а с цели няколко позиции в класацията за най-предпочитани у нас коли. Според някои анализатори причината се крие в поемането на официалното представителство на бранда от компанията Silver Star. Дали това е така, или не, няма кой знае какво значение предвид факта, че Mercedes наистина доста напредват в класацията в сравнение с изминалите две години. 

 

Citroen

 

И докато почти всички марки, за които говорихме до момента, бележат значителен ръст по продажби в сравнение с изминалите 24 месеца, Citroen изостават. Този бранд е от малкото, които бележат спад. За съжаление, френската компания не може да се похвали с кой знае какъв интерес у нас в сравнение с предишните две години. 

 

Skoda

 

Заради сериозното забавяне на доставки на чипове, Skoda е една от многото марки, които претърпяха огромен колапс по време на пандемията. Това обаче не позволи на бранда да продължава да трупа позиции на родна територия. По всичко личи, че българските шофьори продължават да имат сериозен интерес към чешката марка. 

 

Volkswagen

 

Подобни бяха проблемите за изминалите няколко години и за Volkswagen. Те също пострадаха от кризата с чиповете. Не всичко обаче е изгубено за марката. Оказва се, че през 2022 година тя започва значително да увеличава приходите си, включително у нас, на българска територия. 

 

Peugeot

 

Ръстът на продажбите на автомобилите с марка Peugeot е незначителен за 2022 година, но това не е толкова важно. По-важното е, че брандът продължава да запазва почти стабилни позиции сред българските потребители. За изминалите няколко месеца вече са регистрирани близо 700 бройки. 

 

Dacia

 

Дългогодишният лидер на родния пазар не се представя много добре през настоящата 2022 година. Dacia бележат значителен спад, въпреки че през най-критичните месеци от Ковид-19 пандемията продължаваха да запазват своите лидерски позиции съвсем спокойно и безпроблемно. 

 

Kia

 

Между другото, основен конкурент на Dacia според анализаторите са именно те – Kia. Експертите имат реални аргументи да смятат така и един от тях е сериозният ръст на корейската марка. Ако трябва да говорим с точни числа, става въпрос за ръст от цели 65%. 

 

Renault

 

Френската марка е поредното доказателство, че светът бавно и мъчително, но все пак излиза от кризата, в която се озова в следствие на Ковид-19 пандемията. Ръстът на Renault е впечатляващ и дори той да изстрелва бранда на челна позиция, все пак му дава пълното право да догони лидера до края на годината. 

 

Toyota

 

А лидерите са именно японските коли Toyota. Според специалистите съвсем скоро брандът отново ще запази своите позиции за най-предпочитаната кола сред българите. Експертите твърдят, че японската марка има всички шансове да бъде номер 1 и в края на 2022 година. 

Така посочената класация за най-продавани леки автомобили у нас за 2022 година се базира на официалните регистрации, извършени в рамките на първото полугодие. Очаква се да разберем дали тези данни ще се задържат и ще бъдат идентични и в края на годината.