Най-често сменяните едрогабаритни авточасти за Hummer

Най-често сменяните едрогабаритни авточасти за Hummer

Hummer е американска марка автомобили, която произвеждаше само и единствено превозни средства тип SUV от началото на 1992г. до краят на 2010г. Първоначално компанията принадлежеше на AM General, но по-късно стана собственост на General Motors с централа, разполагаща се в Детройт, Мичиган. Името Hummer изглежда предизвиква основно две неща при повечето хора. Това може да бъде чувство на сила и статут или усещане за разрушение на околната среда, но независимо къде се намирате на спектъра, това е име, което вероятно не ви е непонятно. Това е едно безпогрешно превозно средство, поради своята военна сила и уникален външен вид всяващ уважение. Въпреки че днес компанията не е активна и вече не произвеждат своите емблематични автомобили, тя притежава една уникална история, която никога не може да бъде заменена и завинаги ще остане в сърцата на своите почитатели.

Символична история

Подобно на Jeep и Hummer е роден, като военно превозно средство. Идеята за марката произлиза от така наречения – Humvee, автомобил произведен през 1977 година за Министерството на отбраната на САЩ от известната компания American Motors Corporation или по-често срещана като AMC. Първоначално, то е било предвидено единствено с военна цел, но след дълго обмисляне от страна на AMC, най-накрая цивилната му версия бива пусната в производство.  Това до главна степен се дължи, благодарение на бившият световен шампион по културизъм и актьор Арнолд Шварценегер. Той забелязва за пръв път този тип автомобил на една от снимачните си площадки, като моментално се влюбва в него и заявява, че задължително иска да притежава такъв. И така чрез личното му лобиране към управлението на американската компания в продължение на няколко години, те решават да се впуснат в тази идея за цивилна версия, естествено с надеждата обаче, че чрез него те ще успеят да я популяризират. С наближаването на 1992 година излиза на показ първият им сериен автомобил. Самият Шварценегер е първият който закупува този цивилен Hummer и дори започва да се движи навсякъде с него, както и на своите филмови премиери. В интерес на истината не след дълго през 1998 г., този план успя, като започна да се усеща нарастващият прилив на популярност върху тези автомобили. По това време цената им беше доста сериозна, тъй като преобладаваше между 50 000 и 100 000 долара. Именно в този момент, след точно една година друга американска компания на име GM(General Motors), забеляза техният потенциал и затова те веднага закупиха марката от AMC, тъй като основният приоритет на организация за разлика от GM не е главно свързана с производството и продажбата на превозни средства и поради това те без проблем я продават. Целта на новият собственик беше да подобри дизайна на тези автомобили, като същевременно ги направи подходящи за гражданска употреба с идеята да превземе автомобилният пазар. Не след дълго обаче, първият им сериен модел беше преименуван на Hummer H1, а американският производител представи и още два нови, базирани главно на други по-малки платформи. Това бяха H2 и H3 серията, които се отличаваха с много по-добро и маневрено управление, удобен интериор, красив външен вид и най-вече по-икономичен пробег на гориво, което беше основния недостатък на H1. Въпреки началният си успех, няколко години по-късно продажбите им започнаха да намаляват все повече и повече. В допълнение към това основният мотив на намаляването не беше само липсата на интерес, но и високите цени на петрола, които изобщо не бяха с намерение да се понижават. GM започна да усеща, че този техен проект скоро ще се срине и затова започна активно да търси купувач на марката. Но такъв така и не се намери и към краят на 2009 година, компанията реши официално и завинаги да затвори марката. Последният модел на Hummer H3 излезе от завода в Луизиана на 24 май 2010 г., бележейки край на една забележителна епоха.

Моделна разновидност

Както казахме, марката притежава единствено 3 серии превозни средства, които са по познати като – H1, H2 и H3.

Hummer H1

H1 беше гражданската версия на Humvee. AM General произвеждаха това превозно средство под свое собствено име до 1998г., когато GM го закупуват и съответно променят на познатото ни и до днес. Този модел джип се предлагаше в три варианта:

  • с мек таван тип кабриолет
  • с твърд таван
  • с четири врати
  • модификацията ‘’Alpha Wagon’’

Независимо от вариацията си обаче, автомобила винаги поддържаше военния си облик, всяващ страх и уважение чрез своят голям размер. Той се предлагаше с пет типа двигатели, като всички бяха предимно V8, заедно с три типа автоматична трансмисия. Мощността, която произвеждаха тези двигатели беше просто забележителна и това до главна степен допринасяше за невероятните характеристики на този модел Hummer. Една от тях е възможността да се изкачва 22-инчов наклон, благодарение на огромният им пътен просвет. Но въпреки това продукцията им не беше много впечатляваща. Само 945 са произведени през 1998 г, а тези цифри дори започват да намаляват през следващите седем години, като с наближаването на 2005 година те спадат на нула. Обаче през 2006 г., техният брой скочи обратно до 729 с въвеждането на модификацията Alpha. За съжаление обаче дори и тя не беше достатъчна, за да запази модела на пазара и така в края на 2006г, компанията я спира от производство. модела Hummer H1

Hummer H2

Произведен в същата ера, като H1 този Hummer продължи да съществува три години по-дълго, като се оттегли чак през 2009 г. Концепцията на H2 беше въведена през началото на 2000 година, на международното автошоу в Северна Америка. Докато военният облик остана непроменена черта, този модел беше по-луксозен за разлика от предходния, благодарение на най-различните си екстри. Такива бяха стандартни удобства, като:

  • първокласна озвучителна система BOSE
  • отопляеми седалки
  • тризонов климатичен контрол и много други
  • също така купувачите могат да добавят и функция за DVD система, навигация, персонализирани решетки и т.н.

Докато H2 излъчваше лукс и статут, представянето му беше просто ужасно. Изключвайки лошия разход на гориво, множество компании за превозни средства, критикуваха неговата производителност и ненадеждност. Тези недостатъци от своя страна може би бяха основната причина за намаляването на продажбите им през седемгодишният им период на съществуване. Като те през самото начало в 2002 година бяха достигнали 18 000 бройки, а през 2009 г. едва 1000. модела Hummer H2

Hummer H3

Произвеждан от 2005 до 2010 година, модела H3 се основава на модифициран Chevrolet Colorado и GMC Canyon. Този H3 беше най-малкият от  моделите на Hummer.  Характерното при него и единственото отличаващо го от останалите е, че той беше пригоден специално за офроуд ентусиастите. Пътният му просвет беше 9,7 инча и той можеше да си проправя път през 20 инча вода. Освен това острият му дизайн позволяваше да изкачва и много стръмни склонове, които бяха непосилни за SUV по това време. За да увеличи ефективността си извън пътя, компанията предлагаше на своите купувачи да се сдобият и със специалните пакети ‚‘‘Adventure’’ и ‘’Off Road’’. Модела H3 притежаваше 3,5 литров, 5-цилиндров L52 двигател с максимална мощ от 220 конски сили. През 2007 година дори беше подобрен с 3,7 литров двигател, развиващ 242 к.с.  Но въпреки множеството модификации и малкият размер този Hummer все още се бореше с високия разход на гориво, който изглеждаше, че може би никога няма да се намали, каквото и да се променя по автомобила. Превозното средство имаше впечатляващ успех в Южна Африка, Австралия, Европа и Азия, но това не бе достатъчно, за да го запази в производство и на пазара естествено. модела Hummer H3

Ниво на сигурност

Сигурността при моделите на Hummer не се отличават със сравнително високи резултати за разлика от другите SUV. Една от основните причини за провалите им в тестовете е, че поради огромните си размери е необходимо много по-дълго време за спиране в случай на аварийни ситуации. Същото така марката е изключена от много правила за безопасност на асоциацията DOT. Дори, например при модела H1 липсват стандартните функции за безопасност, като:

  • предпазни ключалки за деца
  • връзки за детските седалки
  • странични въздушни възглавници
  • контрол на стабилността
  • паркирането е друг фактор, който не е лесно изпълним, поради множеството мъртви точки

Най-често сменяните едрогабаритни части

През второ десетилетие на 21 век лицето на автомобилната индустрия коренно се промени. Благодарение на световно известната марка Tesla внедряването на електрическите автомобили започна да се разраства с много бързи темпове. И то с такава скорост, че никак не би било изненадващо, ако до след няколко години електрификацията и автоматизацията не превземат целия автомобилен свят. Пот натиска на този прогрес, голяма част от превозните средства произведени едва преди десет години започнаха да изглеждат почти и дори напълно, като праисторически реликви в сравнение със сегашните екземпляри. Hummer е типичен пример за един изчезващ вид, идващ от зората на петролната ера. В действителност има много луксозни модели SUV по пазарите из целият свят и всеки един от тях си има свой собствен акцент :

  • Lexus е комфорт
  • BMW подчертава скорост и маневреност
  • Hummer е просто нещо напълно различно от стандартното.

Като изключим факта че консумира гориво над нормата и то в пъти повече от всяко едно друго превозно средство базирано на каросерията му, марката през годините е показала, че също не е и толкова надежден избор, когато става дума за честота на повреди. За съжаление това се отнася, както за механичната част, така и за самият екстериор. Идеята на американския производител е била главно да пресъздадат военен автомобил, подходящ за градски условия. Знаейки това е редно да се очаква, че и те ще бъдат също толкова издръжливи, колкото и военните такива. Но това обаче опроверга очакванията на всички. Според една статистика, проведена през периода на производство на марката, едни от най-масово търсените резервни части, изключвайки задължителните консумативи се категоризират съответно – радиаторите на охладителната и климатична система.

Същност и функционалност на тези части

Тази едрогабаритна авточаст е вид топлообменник. Тя е проектирана да предава топлина от нагорещената охлаждаща течност, която тече през нея съответно към въздуха, издухан с помощта на вентилатора. Повечето съвременни автомобили използват алуминиеви радиатори, които са много по ефикасни за разлика от използваните при старите превозни средства. Освен това те са специално изготвени чрез спояване на тънки алуминиеви перки към сплескани алуминиеви тръби, които се монтират в паралелно разположение. Друга важна подробност за тяхната структура е, че имат разположена в себе си тип перка, която увеличава турбулентността на течността, преминаваща през тях. Това,от своя страна, е много ползотворно, тъй като създавайки турбуленция във вътрешността на тръбата, цялата течност успява да се смеси, поддържайки температурата си докато докосва тръбите, за да може да се извлича повече топлина и цялата течност да се използва ефективно. Резервната част обикновено е снабдена с резервоари от всяка страна, изпълняваща не по-малко важна функция от самия радиатор. Независимо дали са пластмасови или месингови те имат голяма връзка с маркуч, монтиран от горната част на радиатора, за да пуска охлаждащата течност и още един маркуч, разположен на долната част, за да изпуска течността навън. Отгоре има и допълнителен отвор който е затворен чрез капачка.

Специфичност на марката

Въпреки че марката вече не се произвежда, не е и необичайно, че те все още са популярни в наши дни. Едни от основните специфичности, отличаващи тази марка автомобили сред другите си съперници, са едни от причините, поради които тя все още е търсена и купувана, дори и от тесен кръг почитатели. Бруталният дизайн на военно превозно средство бе основният виновник тази марка все още да бъде харесвана. В допълнение към това участват ъгловите и линии на каросерията, масивните радиаторни решетки, големи брони и разширените арки на колелата. Универсалност и добрата способност за преминаване са ключовите характеристики на моделната гама на Hummer. Високият клирънс, който те притежават, им позволява лесно да преодоляват всякакви препятствия: от скалисти хълмове до пясъчни дюни и дори малки водни участъци. Типичен пример е модела H2, който има перфектно сцепление, позволяващо му да изкачва хълмове до 40 см и да преодолява дълбочина до 50 см. Най-популярният модел на марката Hummer Освен това, те притежаваха удобен и просторен интериор, в който 4 пътника без проблем можеха да се настанят максимално удобно. Всички седалки са покрити с кожа и оборудвани с отопление. Но може би най-впечатляващата характеристика при тях е пневматичното им окачване. Всички модели на марката са оборудвани с него, като то от своя страна, осигурява едно гладко управление на автомобила и заглушава неравностите.