Най-често сменяните едрогабаритни авточасти за Honda

Най-често сменяните едрогабаритни авточасти за Honda

Компанията Honda Motor е японски многонационален производител на автомобили, мотоциклети, енергийно оборудване и дори самолети. Първоначално те са били най-големият производител на мотоциклети още през 1959 година, като фокуса им е бил главно върху това. Но по-късно те преминават към друга насока и за доста кратко време се превръщат в най-големият производител на двигатели с вътрешно горене в света. Разбира се амбициите на японците не спират до тук, а точно обратното, тъй като те се пренасочват в нова сфера и то със още по-голям стремеж. Именно поради това с настъпването на 2001 година те се превърнаха във вторият по-големина автопроизводител в Япония и дори осми в световен мащаб, което си е едно доста сериозно постижение, имайки в предвид малкия капацитет от хора с които са разполагали при започването си. Важно е да се отбележи също, че до 2013 година Honda се превърна в първият производител извън Япония, който става нетен износител от САЩ. През същата година, те са изнесли над 108 000 модела от своята гама в страната. През 1986 г. те решават да пуснат своя собствена линия автомобили предназначени главно за лукс, като това съответно е доста популярната и изискана марка Acura. Историята на компанията датира още през далечната 1946 г., когато Соичиро Хондаинженер и предприемач – създава своя собствена компания. В наши дни фабрики за сглобяване на превозните им средства има из цял свят, като те се разпростират през САЩ, Турция, Индия, Аржентина, Мексико и много други страни. Гамата им модели включва:

  • седани
  • хечбеци
  • купета
  • минивани
  • кросоувъри

Инженерен напредък

След представянето на своята луксозна гама от автомобили, компанията веднага бележи пълен успех, като заедно със него те решават да увеличат своята продукция и да разширят бизнесът си извън Япония. Цел, която бива постигана сравнително лесно, благодарение на изобретателността и отдадеността на всички работещи в корпорацията. През 1991 г., Honda прави други забележително изобретение, представяйки първият в света NSX суперкола. Тя е била изградена изцяло от алуминий, което освен че е намаляло теглото е повлиявало сериозно на аеродинамичноста и то по-скоро в хубавия смисъл. Това е така, защото тя е била изключително бърза и е разполагала с V6 двигател. За съжаление обаче, въпреки множеството успехи, идва един тежък момент, който се усеща сериозно и това е смъртта на легендарният основател на японската фирма през 1990 година. Този изненадващ удар повлиява доста на компанията и те започват да бъдат надминавани от своите съперници в страната. Поради това те също не бяха подготвени, когато започна да нашумява производството на SUV и пикапи през 90-те години и пропуснаха шанса за гарантирана печалба в този сектор. Друг тежък момент за тях също се оказа и медийния натиск, които започнаха да съобщават, че през 1992 г. Honda е в сериозна опасност от това да се превърне в мишена на своя конкурент Mitsubishi Motors и да бъде тотално задмината, тъй като те са били много по-големи по обем на производство от тях. Но въпреки всички тези премеждия, компанията успява да се осъзнае на време и се втурва да наваксва пропуснатото през последните години. Именно заради това те решават да представят своят най-нов и иновативен модел Honda CR-V, джип който се оказва грандиозен успех, тъй като почитателите на марката не спират да го купуват и дори до ден днешен. От този момент нататък Honda се утвърди, като доминантен автопроизводител и то на световно ниво. В допълнение към това те спечелиха 24-то място в списъка за най-ценните марка на Forbes.

Алтернативно бъдеще

Корпорацията, разполагаща със седалища из целият свят, е добре известна с производството на качествени автомобили, които потребителите истински обичат и ценят. Познавайки стремежът на японците те решават да се впуснат в ново предизвикателство, където отново гонят челните места. Тук става въпрос за промяна в начина на изграждане на повечето им превозни средства. Honda уважава, както своите почитатели, така и природата затова инженерите на компанията изпробват най-различни методи за имплементиране на различни типове двигателни системи за задвижване при тяхната гама от автомобили. Първоначално те се опитват с внедряване на система за газ. През 1998 година моделът им Civic GX се представи, като първото превозно средство на природен газ в Съединените щати. То имаше същият външен вид и возене, като Civic LX, но се отличаваше с това, че не използваше бензин. До 2001 г. той беше оценен, като най-чисто изгарящият двигател с вътрешно горене в целият свят. Но въпреки тези успехи до 2015 г., компанията прекрати всички планове да произвежда този модел, както и всякакви други превозни средства на природен газ. Те искаха основно да насочат усилията си към хибридните автомобили и изцяло електрическите. И така през тази година, те представиха новият си изцяло електрически автомобил Honda Jazz. В изявление на живо от Амстердам, японската марка обяви, че ще използва модерни и иновативни технологии в своите планове за цялостна електрификация. Новият им автомобил ще бъде предлаган на пазара от началото на идната 2020 година. Като освен това те разкриха, че абсолютно всичките им моделни гами ще бъдат подложени на електрификация до 2022г., и заедно с това те ще пуснат нови шест превозни средства, което ще бъде амбициозен тласък към новосъздаващият се екологичен пазар за автомобили. алтернативен модел на honda

Ниво на сигурност

Honda са известни с високите си нива на безопасност при производството на своите превозни средства. Институцията на IIHS силно подкрепя тези твърдения, като изброява няколко автомобила на марката за най-добър избор относно безопасността. Победителите в тази категория са съответно моделите – Accord, CR-V и Ridgeline. Всъщност даже последният модел бе и единственият пикап, удостоен с тази чест. Освен това NHTSA изброява 17 автомобила с 5-звездна обща оценка. Това доказва, че този японски автомобилен производител взима доста сериозно темата за безопасност при произвеждането на своите превозни средства. Една от причините също поради, което този клас автомобили се харесва страшно много на масовата част от шофьорите. Също така дори и най-новите им коли се предлагат с различни пакети за сигурност. Един такъв е например Sensing Suite, който включва най-различни екстри, опции и датчици. Като изключим това те са снабдени и с множество въздушни възглавници, както отпред, така и встрани и за колената.

Най-често сменяните едрогабаритни части

Автомобилите на световно известната марка Honda са доста последователни, що се отнася до надеждността и винаги са били в челната десетка на тази класация. През 2013 година бяха класирани от WarrantyDirect на първо място по издръжливост на двигатели със степен на отказ от само 1 на 344, което е впечатляващите 0.29 %. Има доста причини, поради които японският производител изгражда толкова надеждни превозни средства. Една от тези причини може да се дължи на факта, че когато нещо се обърка те не струват чак толкова много при ремонт. Това е така, защото са изключителни евтини за поддръжка и не излизат от пътя сравнително дълго време. Отличаващото нещо тук е именно източникът на авточасти, тъй като при по луксозните марки съответно тези компоненти са по-скъпи за разлика от тези на Honda. Друга причина поради, която марката може би обира овациите се дължи на липсата на изискани технологии по автомобилите си. Например някои от луксозния сектор превозни средства са снабдени с какви ли не модерни технологии. Въпреки че са последен модел и това може да е чудесно за водача тази технология, често пъти дава грешки и когато това се случи ремонтите по нея могат да бъдат изключително скъпи. Това обаче не означава, че марката не разполага с такива екстри, напротив те имат но не са чак толкова съвременни. Компанията се старае да познава доста добре своята публика и така съответно знаят от какво точно се нуждаят те, за да бъдат задоволени от своята покупка. Но въпреки това има и някои части, които в даден момент поддават поради износване и е редно да бъдат заменени. От технологична гледна точка вече пояснихме, че това е малко вероятно, затова е важно да отбележим, че Honda изпитва проблеми със своите съединители. Това обяснява именно, защо точно тази едрогабаритна част е една от най-често сменяните при различните им модели.

Същност и функционалност на тези части

Съединителят е връзката между двигателя и трансмисията. По принцип тази едрогабаритна авточаст се състои от четири части:

  • корпус
  • задвижващ диск
  • притискащ диск
  • лагер за изключване

Също така повечето автомобили използват хидравличен съединител, който е управляван от течност или  по-често от кабел. При автомобилите с автоматична кутия също има съединител, колкото и изненадващо да звучи, но той е малко по различен по структура. При превозно средство с ръчна скоростна кутия, задействането на съединителят подпомага за предаване на мощност от двигателя към трансмисията, което съответно спомага за задвижването на автомобила. Когато натиснете педала на съединителя, той се изключва, като по този начин премахвате предварително образувалата се връзка между трансмисията и двигателя. Това,от своя страна, позволява на водача безпроблемно да превключва между предавките по свой избор. А когато резервната част е изключена, автомобила няма да се движи напред, дори ако педала на газта е натиснат до максимума си, тъй като двигателят вече е изключен от трансмисията. Съединителят обикновено е под формата на фрикционен диск, който осигурява съединяване чрез триене. Въпреки че има много видове, тяхната функция не винаги е абсолютно една и съща. Независимо от това при повреда тази част трябва веднага да се подменя, тъй като тя лежи в основата на автомобила и отговаря за осъществяването на неговото спокойно движение и на практика без нея, превозното средство просто не би било използваемо. комплект съединител за honda

Специфичност на марката

Освен със сигурността си марката се отличава с горивна ефективност и перфектна управляемост. Голяма част от моделите им са оборудвани със специфичен тип двигатели които се нарича i-VTEC и DOHC. Те са изградени на базата на технологията Earth Dreams, благодарение на която са много по-ефективни по отношение на разхода и доста екологични, но въпреки това запазват своята висока производителност. Също така японската компанията може да се похвали с това, че произвеждат и свои собствени автоматични трансмисии. Такива са снабдени например в Honda CR-V. модела honda cr-v Превозното средство притежава функцията Tiptronic, която позволява да се контролира динамичното му поведение по време на движение в различните режими за работа на двигателя. Освен това цялата им гама от модели са оборудвани с най-иновативните технологии, които увеличават удобството на автомобила изключително много. За такъв действителен пример може да споменем Honda Accord. модела honda accord Тя е оборудвана със системата ECO Assist, която е специално проектирана за ефективен контрол на разхода на гориво. Системата следи стила на шофиране и предоставя на водача информация за консумираното количество гориво в конкретният вид управление.