Най-често сменяните едрогабаритни авточасти за Ford

Най-често сменяните едрогабаритни авточасти за Ford

Американският автомобилен производител Ford е компания със седалище намиращо се в Мичиган. Тя е създадена през 1903 година от легендарният Хенри Форд. Марката притежава забележителна история и също така е била и до момента е известна, като кралят на иновациите в автомобилната индустрия. Отделът им за научноизследователска и развойна дейност, както и иновациите на взаимно заменяемите части в движещите се монтажни линии, доведоха до изключителното им глобално разширение и тотална доминация. Ford е също известен с това, че доста марки автомобили са тяхно притежание. Въпреки тези факти, компанията беше изправена пред доста загуби, поради някои грешни решения, взети от ръководството по отношение на тяхната бизнес стратегия в последните десетилетия. Решението е било свързано основно с централизацията на управлението им. Съответно това довежда до незнание за местните фактори на глобалния пазар. В резултат от това те загубват огромен пазарен дял. Въпреки че се опитаха да оцелеят от този лош финансов удар, по онова време светът също беше изправен пред финансова криза, поради внезапната икономическа рецесия. Така че може да се каже, че те са успели да превъзмогнат този тежък етап от историята си.

Ранна история

Първият проект на самия основател на компанията Хенри Форд, всъщност не е било това, което всеки си мисли. За първият си опит той се е опитал да направи автомобилен завод, но обаче с негово име още през далечната 1901 г., наричайки го Henry Ford Company. По-късно през 1902 г. тази корпорация се е превърнала в Cadillac, а Форд се отказва от правата си да използва собственото си име. През 1903 г. той преобразува нова фабрика с помощта на 28 000 долара, които са получени от дванадесет инвеститори решили да се доверят на идеите му.  А това именно е началото на мегазавода, който е много добре познат и до днес. Някои от тях са били дори Хорас и Джон Додж, които пък по-късно решават да създадат своя собствена компания за автомобили и да се включат в този пазарен сегмент. По време на създаването на компанията, Форд беше само на 39 години. Но въпреки всичко това не му попречи да я направи една от най-печелившите в света. Освен това тя е под семейния контрол повече от 100 години, което я прави и една от най-големите корпорации, които биват управлявани от семейство. Интересен факт е, че всъщност първият й президент не е Форд, а местен банкер на име Джон С. Грей. В своето начало Ford произвеждаше само по няколко автомобила всеки ден. Това се постигаше с мъже, които работеха усърдно върху всяко едно превозно средство. Усъвършенстванията им също не закъсняха, тъй като компанията беше и все още е с доста високи амбиции. Главната им цел бе да изградят достъпни превозни средства за средната класа и ето защо Форд работеше неуморно в създаването на нова монтажна линия с която да допринесе тези искания и цели. От този момент за напред всичко е една величествена история.

Алтернативно бъдеще

През годините марката работи по намирането на други начини за задвижване на автомобилите си, за да може да бъде в полза, както на клиентите си, така и на природата. Първоначално те са създавали главно модели със сгъстен природен газ, които се имплементират главно при таксиметровите услуги. Също така на европейският пазар Focus Flexifuel  се превърна в първото налично превозно средство, което работи на гъвкаво гориво E85. През 2004 г. Ford и Toyota започнаха да работят заедно, за да споделят патента на японците относно хибридните технологии. В замяна на това пък те също лицензираха няколко патента от американската компания. През следващата година, след като инженерите им усвоиха тези техники, фирмата си постави възвишена цел да произвежда 250 000 хибрида годишно до 2010г., но те така и не постигнаха това искане. Обвиниха го в липса на доставки и високи разходи. Въпреки множеството разочарования с настъпването на 2014 година, те могат да се похвалят със своята продуктова линия от електричество, която значително се подобри и разшири. Тя включва моделите Escape Hybrid, Fusion Hybrid, Mondeo Hybrid и много други. До септември същата година те дори продадоха над 344 000 хибридни автомобили в САЩ, което ги направи вторият най-голям производител на хибриди в света, естествено след лидерът Toyota.

хибриден модел на Ford

Ниво на сигурност

Любопитен факт е, че от 2018 г. институцията IIHS не е посочила нито едно превозно средство на американската компания, като най-добър избор за безопасност. Това е необичайно за дадена марка да не класира поне едно от своите превозни средства в тази класация.  Докато през 2017г. обаче те са имали два автомобила – Ford F-150 и Ford Fusion. Важно е също така да се отбележи, че Ford предлагат своите автомобили с много функции относно безопасността. Едно от най-популярните им оборудвания за тази година е представено при модела Edge и то съответно е системата Co-Pilot 360, която служи за подпомагане, за да поддържа шофьорите уверени зад волана.

Най-често сменяни едрогабаритни авточасти

Марката Ford е само определение за мейнстрийм. Това е така, защото тя е една от най-популярните избори за нови автомобили, както в множеството части на Европа , така и в други страни по света. Моделите Fiesta и Focus са сред редовните, печелещи челните позиции в класациите за продажби на автомобили. Американският производител много държи на това да задоволява всичките си клиенти, предлагайки им множество ценови показатели и технически иновации в своята фамилна серия от превозни средства. Като се има това в предвид, все пак Ford трябва и да оправдае репутацията, която притежава и  е изграждала през своята величествена и дълга история.  Престижа, който марката притежава, се основава на стандартите по отношение на удоволствието от водача, предлагайки водеща в класа динамика на шасито. Гамата им от превозни средства всъщност е много широка, като най-продаваните отново са Focus и Fiesta. Въпреки това нещото, което всеки се интересува преди да предприеме закупуването на този автомобил е това доколко е надежден. Автомобилите на Ford според репутацията им са действително надеждни. Но дали реалността отговаря на очакванията е ключовият въпрос? През годините са се провеждали доста анкети между потребителите на марката и те съответно не са били приятни. Голяма част от потребителите посредством J.D Power поставят американският производител в долният край на скалата за надеждност. Признава се че те са сред едни от най-високите марки в Америка, но със сигурност не са лидери по отношение на надеждността. В момента J.D Power ги класира с резултат 2 от максимум 5. Това е под средното ниво и не говори много добре за производителят. Въпреки това за много от моделите им всъщност не се дават чак толкова лоши оценки. Например Mustang от 2013г. и Ranger от 2009 г. са оценени с по 4 и 5 точки от максимума. Но отново има и някои модели, които се класират с разочароващи резултати. Следователно тази статистика не играе в тяхна полза. Както казахме, два са основните модели на марката, които са най-често купувани в различните страни. Обаче те също не са толкова надеждни, колкото би трябвало да са. Като изключим редовните консумативи, обикновено сменяни задължително всяка година, тези модели притежават и други части, сменяни ежегодно. Това съответно са – Предните брони.

Същност и функционалност на тези части

Поради местоположението си и естествено не толкова голямата височина на повечето им модели тази едрогабаритна авточаст, често остава изложена на опасни елементи, застрашаващи цялостната и структура. По принцип предните брони и задните, както за Ford, така и за всички останали превозни средства трябва да бъдат проектирани така, че да предпазват каросериите на автомобилите от повреди при сблъсъци с ниска скорост, поглъщайки енергията на катастрофата. Такива видове ПТП се случват почти всеки път на задръстените улици или по паркингите, така че е нормално тази част да бъде заменяна, когато бъде евентуално повредена. Резервната част обикновено се състои от пластмасов капак и армировъчна лента от стомана прикрепена за долният и край. Също така при днешните автомобили те могат да бъдат произвеждани от алуминий, фибростъкло или пластмаса. Системата на бронята трябва да включва и задължителни механизми, които се компресират, за да абсорбират елегията на катастрофата. Често за тази цел се използва полипропиленова пяна. Важно е също да отбележим, че е много грешно да се твърди еднаквостта при броните независимо дали са предни или задни. Те се различават много по отношение на компонентите и производителността си. Това важи за всички автомобили независимо от вида им. Някои производители поставят повече акцент върху стила, отколкото защитата. Ford е типичен пример, тъй като броните които изграждат са повече за външност. В резултат на това дори най-незначителните сблъсъци могат да означават скъпоструващи ремонти. Именно заради това е обезателно важно да се внимава и при появата на каквото и да е повреда, да се вземат винаги мерки, за да не загубят своята функционалност и при случай на тежко ПТП да доведат до по-лоши последици.     предна броня на ford

Специфичност на марката

По време на производството на модерните си модели автомобили, компанията се фокусира главно върху подобряването на икономичността и екологичността им. Пример за такъв съвършен модел можем да дадем с последното поколение на Ford Mondeo. Ford Mondeo Той е снабден с 1,8-литров дизелов двигател, който освен че има забележителен нисък разход на гориво, отделя с 20 % по-малко въглероден диоксид от първото си поколение. Друг пример можем да дадем и с най-новата им технология при Ford Flexifuel, базиран на биоетанол, позволяващ намаляване на емисиите на CO2 в атмосферата с 30-80 % в сравнение с традиционните видове горива. Този модел заедно с Ford C-Max работят главно на гориво Е85 и могат безспорно да бъдат наречени екологични машини. Ford C-Max Освен от техническа гледна точка, компанията обръща и сериозно внимание върху външността и интериора на своите превозни средства. Специалистите правят всичко възможно, за да направят автомобилите еднакво привличащи вниманието при всякакви метеорологични условия и да не позволяват интериорните елементи да блестят и смущават водача по време на движение, тъй като това би било опасно, както за него, така и за другите участници в пътната обстановка.