Най-често сменяните едрогабаритни авточасти за Fiat

Най-често сменяните едрогабаритни авточасти за Fiat

Първоначално Fiat Automobiles S.p.A. е бил известен като Fiat. Те са италиански автомобилен производител и част от FCA Italy S.p.A. В по-голям мащаб обаче те също са и член на автомобилната група Fiat-Chrysler. Докато Fiat Automobiles датира само от 2007 г., корените им произлизат още от далечната 1899 година, когато пускат своя първи сериен автомобил. Те са най-големият производител за превозни средства в Италия, както и втори по големина за 2013 година в Европа. Забележителен факт на италианската фирма е, че през късните 80-те, са били толкова успешни, че дори са били сред трите най-добри автопроизводители, които естествено по това време са били Ford и GM. Освен с производството си на автомобили, те са се занимавали с конструирането на военни превозни средства, железопътни двигатели, самолети, оръжия и селскостопански трактори. Успеха им е бил толкова голям, че дори още през 1970 г., служителите работещи за тях са наброявали около 100 000 души. Това също е и период в който изграждат забележителните 1,4 милиона превозни средства в родната си страна. Компанията има силен световен обхват, тъй като разполага  с фабрики в Бразилия, Аржентина, Полша и Мексико. Също така са и носители на множество престижни награди през годините, включително и спечелването на честта ‚‘‘ Европейска кола на годината ‘‘ и то цели девет пъти. Това всъщност е повече от всеки други автомобилен производител изобщо.

Революционна история

Джовани Агнели става една от основополагащите групи на Fiat през 1899 година. Първоначално първият им завод отваря врати със скромните 35 служители и произвеждат 24 превозни средства при началният си старт. Това беше модела 3½ CV, който силно приличаше на Бенц. Също така разполагаше и с 697 куб.см двоен двигател Boxer. Поради огромния си талант и инженерно творчество само три години по-късно, те направиха 135 автомобила и реализираха първата си огромна печалба. Същата година дори произвеждат първият си успешен камион. До 1906 година броят им скоча до 1100 произведени единици. Освен това през този период на време те взеха обществеността на компанията на миланската борса и няколко години след това, започнаха да изнасят превозни средства в САЩ. Fiat се превърна в най-големият автомобилен производител в Италия едва през 1910 година. Въпреки това те просперираха и извън своята родна страна. В Америка или по-конкретно в Ню Йорк те отварят завод, който показва високото ниво на производство на Fiat. Първоначалната цена, поставена на превозните им средства в САЩ, беше 4 000 долара. А това съответно до 1918 година нараства до около 6 400 долара в сравнение с цената на един от популярните модели автомобили по това време, Model T със скромните 525 долара.

Алтернативно бъдеще

Корпорацията Fiat Chrysler Automobiles обяви преди няколко месеца, намерението си да инвестира 700 милиона евро в разработването на електрически автомобили. Една от целите на сливането с Renault Groupe, за което мечтаеха шефовете на FCA, беше съвместното производство на електрически превозни средства, при които френската страна вече беше успешно овладяла производството им. С пускането на Renault Zoe те се превърнаха в лидери на европейския пазар в сегмента на електричество. Но поради упоритостта от ръководството на Nissan, с която френската фирма е в съюз и най-вече твърде либералната позиция на Министерството на Финансите във Франция, сделката се разпада и FCA са принудени да се развиват в този сектор напълно самостоятелно. Залогът е направен върху електрификацията на най-популярният им модел – Fiat 500, чиито продажби нарастват с цели 15 % през май месец, въпреки напредналата възраст на автомобила, която е с настоящо поколение произведено от 2007 година. Също така през 2013 г. представиха първата електрическа версия на модела 500, обаче за американския пазар, но този проект беше твърде нерентабилен и съответно се провали катастрофално. Новото поколение на Fiat 500 electric ще бъде ориентиран главно към европейският пазар. Производството им се прогнозира да започне през второто тримесечие на следващата година, а до 2021 г. FCA обещава да въведе 12 електрифицирани модела на контролираните от тях марки, като за тази цел са отпуснати приблизително 5 милиарда евро. Това е един доста обнадежден проект, който се чака с изключителна нетърпеливост от почитателите на италианската марка. алтернативен бъдещ модел на FIat

Ниво на сигурност

Превозните средства на Fiat имат многобройни функции за безопасност, за да може шофьорите и пътниците да се намират в пълна сигурност по време на шофиране. Част от тези екстри е например Parkview камерата, която е стандартна за много от моделите им. Тя показва широкоъгълен изглед на пространството зад превозното средство с помощта на мрежови линии, за да се интерпретира разстоянието. Тази система също работи и с асистент за паркиране, който използва сензори за откриване на всякакви видове обекти, разполагащи се, както отпред,  така и отзад на превозното средство. Ако съществува опасност, системата използва видими и звукови предупреждения. Друго удобство е тяхната електронна система за контрол на стабилността , която помага на шофьорите да осигурят стабилно управление. Тази система действа според следния принцип, като коригира хода на автомобила, чрез регулиране на газта и прилягане на спирачките на отделните колела, ако е естествено необходимо. Това от своя страна поддържа контрола на превозното средство по време на неблагоприятни или взискателни ситуации. Въпреки множеството си защитни механизми, според  проведеното изследване на скоро от страна на IIHS, Fiat нямат нито един автомобил,който да е посочен, като най-добър избор за безопасност за предходната 2018 и 2017 година. В допълнение към това, те класират модела 500 с лошо предно припокриване, докато останалите му елементи са оценени с добър резултат. Също така според Euro NCAP, модела 500 от 2017 година се оценява с 3 звезди за обща оценка, докато други модели на марката изобщо не фигурират в техният списък.

Най-често сменяните едрогабаритни части

Според най-различни проучвания, резултатите относно надеждността на автомобилите на италианската марка са най-малкото смесени. В скорошно изследване на Telegraph за най-надеждните превозни средства, Fiat дойде на впечатляващото 12-то място със 112 проблема на всеки 100 автомобила. това е сравнителен напредък за разлика от предходната им година. След тези статистики може би основният въпрос между почитателите на Fiat  е защо някои от техните модели се водят за ненадеждни. Едни от основните причини, може би са проблемите, с които се сблъскват производителите днес и това е провала на електрониката вътре в тях и също така някои механични части по различните системи на автомобила. Проблемът също идваше от това, че голяма част от технологиите им бяха модерни и често те се разваляха и ремонтите им бяха твърде скъпи, а времето необходимо за поправка просто прекалено дълго. Това от своя страна значително намаляваше производителността им. Но, въпреки това, подобно на всяка една нормална кола, те изпитват проблеми от време на време, което е напълно естествено, като все пак се има в предвид, че се карат ежедневно и преминават през какво ли не. Знаейки това е редно също да споменем коя авточаст при Fiat е най-често сменяната, поради възникването на евентуална повреда. Това са съответно интеркулерите.

Същност и функционалност на тези части

Интеркулерът е просто друго наименование за топлообменник който главно се използва за охлаждане на въздух, компресиран от Super-Charger или Turbocharged двигател. Съответно тази едрогабаритна част е поставена някъде в пътя на въздуха образуващ се в мотора на даденото превозното средство. Освен това той е необходим поради физичната същност на самият въздух, описан в уравнението за идеалния газ , което гласи следното -   Уравнението обяснява, че тъй като налягането и температурата са пряко пропорционални се създава повече налягане с турбото, когато то е активирано и съответно от там се произвежда много повече топлина от обикновено. Първоначално, всеки би си помислил какво толкова е важното на този горещ въздух. Но всъщност има две основно причини, поради които това е нещо ужасно и не трябва да се пренебрегва, когато се появява някаква повреда в тази резервна част:

  • Въздух е по-малко плътен и затова съдържа по-малко молекули кислород на единица обем. Това означава, че колкото по-малко въздух за двигателят при даден ход толкова по-малко ще се произвежда мощност
  • От друга страна този въздух също упражнява висока температура върху цилиндъра и следователно може да подпомогне за повреждане на цикъла на горене, което в голям процент от случаите довежда до едно добре познато явление под наименованието на експлозия.

Тази резервна част е от съществена важност, тъй като охлажда този въздух. А съответно, когато налягането на входящият въздух се поддържа в една умерена температура, то това не само ще бъде безопасно и полезно за вашият мотор, но ще добавя и малко мощност. Нещата, които удължават живота на мотора на превозното средство не са много, именно заради това е важно тази част да се поддържа и редовно да се подменя при възникването на евентуален дефект. интеркулер на Fiat

Специфичност на марката

Автомобилите на Fiat се отличават с доста забележителни черти. Гамата им от леки серийни превозни средства са доста впечатляващи и просторни, като за пример можем да вземем модела Aegea, в който може да стоят до 5 души, багажното отделение на Doblo има капацитет от 790 литра, което може допълнително да бъде увеличено чрез сгъване на седалките на задния ред. Независимо от факта, че цялата им модна гама се отличават с функционалност и използваемост в нея също преобладават и спортни модели. Типичен представител е Fiat 124 Spyder, който е в състояние да достигне 230 км/ч, ускорявайки до 100 км/ч за цели 6,8 секунди. модела Fiat 124 spider Друг уникален модел от гамата на Fiat е модела Ducato. модела Fiat Ducato Това превозно средство, въпреки внушителните си размери, се отличава с доста ниски разходи за поддръжка, което го прави доста практичен за всякаква по вид дейност. Дори версията му със 130 MultiJet Euro 4 двигател има рекордно висока горивна ефективност, като се отчита разход от 7,3 литра гориво на 100 километра. Освен това интервалът на обслужване е около 20 000 оперативни километра.