Най-често сменяните едрогабаритни авточасти за Daewoo

Най-често сменяните едрогабаритни авточасти за Daewoo

Прозвището Daewoo представлява самостоятелна корпорация, основана в Южна Корея. Нейното име буквално предено означава ‚‘‘Великата Вселена‘‘, като то е пряко вдъхновено, именно от масивния бизнес, който те са развивали. Към средата на 90-те години на двайсети век, те са включвали повече от 30 големи подразделения, произвеждащи най-различни продукти. Тези стоки са варирали от полупроводници, телевизори, автомобили, кораби и дори оръжия. Като общите им стойности на активите са възлизали между 98,9 милиарда долара. До определен етап това звучи, като една напълно просперираща компания с множество възможности за в бъдеще, но реално погледнато това не е така. Поглеждайки развитието от страна на автомобилния им сектор или по-скоро познатият, като Daewoo Motors ще забележите, че те преминават през доста тежки периоди, които всъщност разкриват една съкрушителна история.

Началото

Популярната за своето време марката Daewoo е основана през далечната 1967 година. Първоначално нейната дейност е била много далеч от автомобилната индустрия, като за сметка на това, южнокорейската компания се е развивала в текстилният бизнес,  произвеждайки и продавайки засилено множество стоки. Въпреки това след 11 години активно участие на пазара, те решават да открият първото си представителство под наименованието Daewoo Motors. Основният акцент от сега нататък е бил фокусиран изцяло върху събирането и продажбата на превозни средства. С течение на времето и доброто си представяне, те стават партньори с американския GM, като след това откриват и централа, разполагаща се в Сеул. Мнозина са свикнали да произнасят името на марката по всевъзможни начини, но всъщност както споменахме в самото начало, буквалният и превод е оприличен с вселената. Собственикът сътворил това наименование е Ким Ву Чонг, който е бил доста амбициозен човек. За целият период от своето съществуване те са произвеждали доста надеждни и харесвани автомобили. Като най-разпространеният им модел се е наричал Lanos, който е бил сред превозните средства с най-високи продажби. Ако погледнете внимателно снимките на всички видове Daewoo, които се продават в момента ще забележите, че те имат много прилики с други марки коли. Това може да се обясни с факта че, те са черпили вдъхновение от другите си колеги производители в този бранш. Пример за това може да се даде със Chevrolet Lanos, който е почти идентичен. Дори след определен период от време, той започва да се продава и под марките на ZAZ. Тези модели дори придобиват огромна популярност във вътрешния украински пазар и то до такава степен, че повечето им части бяха внасяни от Украйна в Русия. Това обаче не е единствената звездна марка от тяхната гама. Друг типичен пример можем да дадем с третото поколение на модела Matiz, известен още като Chevrolet Spark. Той стана свръх известен и много желан за доста кратко време, именно благодарение на появата му в блокбастъра на Майкъл Бей – Transformers 3, който се появи в кината през 2011 година. След голямото излитане на Корейската компания настъпва момент, в която тя същевременно започва да се разпада. През 1999 г. след точно 32 години съществуване, Daewoo Motors обявява фалит. По това време те имаха дълг, представляващ около 80 милиарда долара. Но, въпреки че напуснаха автомобилния пазар, те оставиха след себе си много от своите разработки и технологии, които и до ден днешен все още се имплементират в някои от автомобилите на техният верен партньор GM.

Сегашното състояние на компанията

Вторият по-големина бизнес конгломерат в Корея, разбира се след Hyundai, Daewoo Group беше разделена на отделни компании, вследствие на мащабно индустриално преструктуриране през 1999 година. Това може да се отбележи и като една от многобройните причини, довели до техният катастрофален фалит. За щастие обаче, благодарение на дългогодишното си и непоклатимо партньорство, което създадоха с американската компания GM на корейския пазар, допринесе за това те да бъдат закупени от тях през 2001 година. По този начин се създаде и компанията, известна сега като GM Daewoo, която продължава тяхната история в автомобилната сфера. За известно време марката се опита да продава превозните си средства под своята емблема на пазарите в Америка, Европа и Югоизточна Азия, започвайки към края на 1995 година. Но поради лошата си репутация на некачествена продукция, това допринесе за изтеглянето на марката от тези пазари към момента на закупуването и от американският автомобилен производител. Днес в САЩ те продължават да продават моделите Nubira, Lanos и Leganza. Сега GM Daewoo създава разнообразни малки автомобили за различните си дивизии, като по-специално за Chevrolet и Suzuki. Също така те осъществяват и голяма популяризация в Китай, страна която е дом на едно от най-важните стилистически автомобилни студия. Това от своя страна е голямо признание за професионализма и отдадеността на GM, за желанието им да продължат историческото развитие на своите корейски колеги.

Ниво на сигурност

Преди повече от половин десетилетие Европейската програма за оценка на нови автомобили по позната като -  NCAP, извърши своята поредица от тестове за катастрофи на ‚‘‘Chevy’’ Matiz от 2005 година. Това бе една от най-често купуваните автомобили за този период на време. Поставяме го в кавички, защото модела, който  последствие беше заменен от Spark, на повечето пазари беше едно от окончателните творения на Daewoo, точно преди фалиралият южнокорейски автомобилен производител да бъде придобит от GM. Достатъчно е да се каже, че моделът не се справи толкова добре в тестовете и получи изключително ниски резултати. Това, от своя страна, предизвика доста разочарования, тъй като марката започна да се отнася, като сравнително ненадеждна и небезопасна. Превозните им средства просто не бяха достатъчно подсилени в случай на ПТП и това естествено допринесе и за доста негативни последици върху техния вътрешен пазар. Резултатите показваха доста плашещи статистики. Като например, в случай на преден сблъсък, защитната конструкция, която би трябвало да предпази краката, както на водача, така и на пътника не се справяше особено добре с тази задача и то дори влошаваше още повече ситуацията, допринасяйки повече усложнения. А при страничен удар ситуацията е толкова безнадеждна, че просто няма нужда да се коментира. Като цяло, въпреки че корейската марка е фалирала отдавна, днес тя все още се продава в Индия и е важно тези изследвания да се вземат напълно сериозно, за да се предпазите от евентуалната покупка на автомобил, който използва същият ненадежден дизайн. Пример с такива може да се даде компанията на GM, която наследи ненадеждни разработки на Daewoo при закупуването им. Като те дори все още ги използват при някои свои модели превозни средства.

Най-често сменяни едрогабаритни части

Подобно на всяко едно превозно средство, и южнокорейските машини преминават през период, в който поради една или друга причина изникват повреди. Те могат да бъдат, както по двигателния сектор, така и по самата конструкция на купето. Като в повечето случаи те са свързани с едрогабаритните елементи на автомобила. Въпреки, че не са толкова надеждни, те се отличават с това че са сравнително икономични. Но, за съжаление, това не може да промени факта, че те имат доста проблеми с някои от едрогабаритните си резервни части. Това съответно са :

  • Съединители
  • Радиатори

Същност и функционалност на тези части

Ако вашият Daewoo е снабден с ръчна трансмисия, може да се изненадате когато разберете, че тя има повече от един съединител. Същото нещо се отнася и за автоматичната, която обаче притежава само един. Съединителите са полезни за устройства, които имат два въртящи се вала. В тези устройства един от валовете обикновено се задвижва от моторче или ролка, а другият вал задвижва съответно друго устройство. При колата обаче имате обезателна нужда от съединител, защото двигателят се върти непрекъснато, но колелата на автомобила не го правят. И, за да може едно превозно средство да спре напълно без да повреди двигателя, колелата трябва да бъдат изключени по някакъв начин. И именно тук влиза в сила тази едрогабаритна част, която ни позволява плавно да контролираме приплъзването между тях. За да разберете как точно работи съединителят е важно също да имаме и малко познания относно процеса на  триене. Триенето се причинява от върховете и долините, които са част от всяка една повърхност- дори много гладките повърхности все още имат микроскопични върхове и долини. Колкото по-големи са тези върхове и долини, толкова по-трудно е да плъзнете обекта. И съответно тази резервна част работи благодарение на триенето между плочата на съединителя и маховика. Те са два основни компонента, които при повреда трябва задължително да се подменят, за да се запази нормалната функционалност на скоростната кутия. компонент на съединител за Daewoo Радиаторът се разполага в предната част на автомобила. Тази едрогабаритна част е изработена от Карл Бенц и Вилхелм Майбах през далечната 1901 година. Оттогава дизайните му са се изменили доста с течение на времето, но принципът му на работа си остава един и същ. Както подсказва името на тази авточаст, тя излъчва топлина. Това става чрез извличането на топлината, която постоянно се образува от блока на двигателя. Извличането се осъществява благодарение на охлаждащата течност, която винаги циркулира в блока на двигателя, както и в тръбите и в самият радиатор на автомобила. Процесът се осъществява по следният начин – докато течността се намира в двигателя тя приема постоянно образуващата се топлина и съответно след това чрез серия от тръби се пренася към самият радиатор. Топлоносителят се разделя и се влива в множество тръбички, като същевременно, разсейва топлината извън превозното средство. За да се ускори този процес, към него се включва охлаждащ вентилатор, който изтласква въздуха към перките на радиатора. радиатор за Daewoo

Специфичност на марката

Въпреки че не всичките модели на Daewoo бяха перфектни, има и такива, които се отличават достойно от всички останали, благодарение на специфичните им особености. Достъпната цена беше една привидно приятна характеристика, която притежаваха техните продукти за сметка не ненадеждността им. Но, от друга страна, автомобилният им дизайн е бил проектиран от известният ItalDesign-Giugiaro, така че те се отличават с доста атрактивен екстериор. Типичен пример можем да дадем с модела Gentra, която имаше предна броня с интегрирани ромбоидни фарове за мъгла, което подчертаваше динамичният и дизайн. Купето беше рационално организирано, между предните седалки имаше централен подлакътник с държачи за чаши и естествено пепелник. Този модел, за разлика от другите, се отличаваше и с особено високо ниво на безопасност, тъй като притежаваше много добра системата за закрепване IsoFix. Daewoo Gentra Daewoo Nexia също беше забележителен автомобил с приятен интериор. Тапицерията на купето е направена с използването на евтини, но висококачествени материали. Подобрена е и звукоизолацията на купето, което при останалите модели преобладаваше като доста слаба характеристика. Daewoo Nexia Също така добре изработеният ергономичен дизайн на вътрешното пространство осигуряваше нужният комфорт за водачите и пътниците, като марката можеше да се похвали с достатъчно пространство за крака и доста висок покрив, който би бил подходящ за всеки човек.