Какво представлява тунинг бронята?

Какво представлява тунинг бронята?

Тунингът представлява визуално подобрение върху автомобила, което допринася за неговия изтънчен и индивидуален вид. Няма спор, че никак не са малко ентусиастите, които харчат луди пари за да провокират интерес чрез своето превозно средство, което карат и същевременно си създават лично удоволствие, и комфорт.

Понякога фабричният вид на колите не е достатъчен и именно това е причината повечето автомобилни запалянковци да купуват най-разнообразни подобрения. Като съответно това могат да бъдат – предни тунинг брони, вежди, фарове, задни брони и то това са само част от средствата за модернизиране на едно превозно средство.

Като освен по външния вид, подобрения се правят на двигателя, музиката вътре в колата и също интериора. На автомобилния пазар се предлагат най-разнообразни предни и задни тунинг брон както и всякакви видове аксесоари за джипове, бусове и тежкотоварни превозни средства, с които тези автомобили преминават в друго измерение и ще впечатляват на пътя със своя уникален и индивидуален вид.

Процес на изработка

Изминатото разстояние, през което преминава една тунинг броня, за да придобие уникалния си вид и изработка е доста дълъг и въвлича много умения, отдаденост и труд.

Като така съответно, за да се постигне изработването на такъв вид броня, първото най-важно нещо е да и се създаде свой собствен дизайн. Защото освен че придава индивидуалност, тези продукти се правят с конкретна цел.

Всяка част е щателно проектирана да изпълни тази цел, без да жертва качеството или външния вид на бронята. И съответно преди да започне действителното производство, продуктите подлежат на вниманието на опитни инженери които изготвят, усъвършенстват и финализират съответния дизайн. Като по този начин те могат да гарантират, че както формата, така и функцията ще са съвместими след изработката на самата броня.

И като това вече е ясно, можем да преминем към основното в тази точка и то е именно как протича процеса на самата изработка. То протича в съответно три изключително важни метода:

Рязане

С подходящ дизайн, подготвен за производство, следващата стъпка е прилагането на този дизайн към желания материал. Като това посредством се осъществява чрез метода на рязането.

В днешно време, повечето автомобилни брони (подлежащи на тунинг) са изработени от пресовани листове стомана и стоманени тръби, които пък от своя страна биват нарязвани на различни места и размери за да може да се гарантира, че бронята ще постигне желаната форма.

Като съответно тези разрези се различават от модел на модел, както и при създаването на предна или задна броня. Но въпреки това наличието на изрязан метал с подходящ размер и след това подходящо оформяне позволява за плавен преход към следващата стъпка.

рязане

Заваряне

Ако се поставим на мястото на купувач и съответно си търсим да закупим предна броня с защитна решетка, не бихме искали да закупим някоя която е с лоша изработка нали? Защото това просто няма да има логика.

И ето тук влиза в сила следния метод, който именно е – заваряването. То не само че е един от основните методи при изработването на автомобилните компоненти, но и гарантира, че отделните части на бронята наистина се съединяват като едно цяло, което е изключително важно за структурата ѝ.

Както при всички метали, топлината е ключов компонент, който участва в процеса на заваряване. Като съответно квалифицираните заварчици използват подходящото оборудване с цел да съединят всички части на бронята като по този начин образуват нейната структура.

заваряне

Полировка

Процесът на заваряне може да причини несъвършенства по повърхността на сглобената броня. Дефектите отклоняват не само от вида на бронята, но и от нейната безопасност и поради това те винаги трябва да бъдат отстранявани. За целта се използват шлифовъчни дискове, които отстраняват тези несъвършенства по броните и им създават гладка и еднаква повърхност.

В допълнение към полирането на несъвършенствата, някои брони поотделно преминават през резервоари предназначени да премахват всякакви остатъци или остатъци от предишните процеси. Течността в резервоарите изтегля всички разхлабени материали, които могат да предизвикат евентуални проблеми.

полиране

Последната стъпка при създаването на тунинг броня е да и се придаде слой цвят, който се удвоява като допълнителна защита на повърхността му. В сравнение с други варианти, методът за постигане на това с максимално качество си остава така нареченото ‘‘прахово покритие‘‘.

Както споменахме в предходната стъпка, бронята трябва да бъде почистена старателно, за да се гарантира че всичко, което не е част от нея бива премахнато още преди да се нанесе прахът. И съответно веднъж почистени може да започне самият процес. Като съответно повърхностите се напръскват с оцветен прах, който се зарежда електрически. Това води до прилепване на праха към металната повърхност като така трябва всеки инч от бронята да се покрие равномерно, без да остава открито място.

След това частите биват прехвърляни в пещ, за да се втвърди прахообразния слой върху метала. И след като този процес приключи, бронята ще има напълно защитен слой, който е изключително гладък и много издръжлив.

напръскване на частите

Разлика в броните

Теоретично погледнато заводските и тунинг броните са предназначени да предпазват автомобила, ако случайно попаднем в ситуация на сблъсък. Те могат да абсорбират въздействието от незначителен сблъсък, който се случва при ниски скорости и да намаля щетите , настъпили при такива моменти. Тогава обаче, каква е разликата между обикновените брони и тези които са подобрени, освен това че са по-привлекателни на външен вид.

Тунинг броните придават доста повече превъзходства за разлика от обикновените заводски брони. Като съответно това превъзходство може да се изрази в следните фактори:

По-добра защита

Тунинг бронята е изработена от плътно заварена стомана, която осигурява изключително голяма защита на предния край на автомобила за разлика от фабричната броня. И тъй като тя е изработена от здрава стомана не може лесно да се повреди при евентуални сблъсъци, докато другият вид броня би се повредила доста, поради факта че е изградена от лек материал, като тънък слой метал, пластмаса или пък фибростъкло.

Модифицираните брони обикновено се закрепват директно към рамата на конкретният автомобил. Поради това както и факта че те не се повреждат лесно при удар, тунинг броните трансферират енергията, която се получава по време на сблъсък през голяма част от автомобила (като това е през неговата рамата) като по този начин си подпомагам за да намали щетите които биха могли да възникнат вследствие на удар в дадена зона на автомобила.

Тази функция осигурява по-голяма защита както на водача така и на пътника , не само по местата за паркинг но и на открития път. И също може да добавим, че те са изключително ефективни за офроуд автомобилите, които преминават през доста неравности изпълнени с най-различни препятствия.

По-голям пътен просвет

Офроуд автомобилите, независимо от техните марки и модел, са едни от най-популярните превозни средства подлежащи на тунинг. Това е така поради много причини. Изключвайки темата за сигурността, която е именно най-важната и вече сме наясно с нея, преминаваме към друга, която се свързва с пътния просвет. Казано с други думи, това е разстоянието от повърхността, върху която се намира автомобилът, до неговата най-ниска точка.

При инсталацията на тунинг броня, самата броня увеличава пътния просвет на автомобила за разлика от заводската броня. Така се улеснява преминаването през стръмни склонове и високи камъни и др. неравности по пътя, тъй като стандартната броня вече не представлява граница. Освен това, ако бронята влезе в пряк контакт със стръмен хълм, скала или друг обект, докато автомобилът започне да го изкачва, тунинг бронята няма да се откъсне, както стандартната, а напротив, би останала дори без драскотина.

И в крайна сметка с това може да си направим извода, че тунинг броните са с по-голямо предимство пред заводските, тъй като имаме повече сигурност, просвет и здравина чрез тях и най-вече са визуално по-привлекателни и придават повече стил, независимо от това какъв вид автомобил притежавате.

Модели и техните технологии

В световен мащаб се произвеждат доста разновидни модели тунинг брони, както и така наречените спортни пакети за леките автомобили. Като съответно повечето тунинг брони се създават за автомобили от високо проходимия клас – като това могат да бъдат пикапи, джипове и др. Но също и за леки автомобили като те са част от спортните пакети които споменахме.

Причината, поради която се произвеждат масово тунинг брони за повечето модели SUV, e че те се изключително търсени поради практичността им. Например те се справят доста по-добре за разлика от фабричните, погледнато от гледна точка на сигурността и също така ограничават нараняването на части от предния край на автомобила. Това могат да бъдат както самата броня, така и решетката, капак , фаровете, мигачите и дори самата каросерия и калниците.

броня

Освен това тя предпазва и по жизненоважни компоненти от повреда като това могат да бъдат радиатора, вътрешното охлаждане на турбокомпресорният двигател или пък дори и някои от компонентите на кормилното управление и окачване.  Този вид броня осигурява най-много защита, тъй като е съставен от метални тръби, които са конструирани да покриват цялата предница на автомобила включително фаровете и мигачите.

Също така тази броня има и още плюсове. И те са че съответно тя представлява солидна повърхност, върху която могат да се инсталират най-разнообразни аксесоари. Като това може да бъде всичко от фарове за мъгла, лед светлини, до твърди куки за възстановяване и лебедки. Този вид броня може да бъде проектиран, така че да има скрита лебедка вътре или просто да бъде монтирана отвън.

Но ако пък не си падате по високо проходимия клас не трябва да се притеснявате, тъй като както споменахме в началото, за леките автомобили се произвеждат така наречените спортни пакети. Тези спортни пакети или още по известни като - Body Kit , са най-лесният начин, чрез който можем да променим визията на автомобила от скучен заводски на уникално спортен. Благодарение на тях може да се подобри:

  • Двигателната способност на автомобила

  • Аудио системата вътре в купето

  • Интериора

  • Осветлението на колата

  • И най-важното външният вид – чрез брони , спойлери , джанти , калници и много др.

Автомобилните пакети се произвеждат от различни материали. Като най-основните, от които те се съставят са - фибростъкло, въглеродни влакна и полиуретан. Всеки материал си има своите предимства и недостатъци. Като съответно”

ФИБРОСТЪКЛОТО  :
  • Те са по-евтини / крехки са / лесно поправими / със средна тежест, която не афектира поведението на колата.

ПОЛИУРЕТАНА :
  • Те са на приемлива цена / гъвкави са / лесно поправими / изключително тежки, поради което оказва ефект .

ВЪГЛЕРОДНИТЕ ВЛАКНА ( КАРБОН ):
  • Те са изключително скъпи / крехки са / много трудно се поправят / имат изключителна лекота

 

Но преди да изберем какъв пакет е по-подходящ за конкретният ни автомобил, е много важно да се следват три важни фактора:

  • Осъзнавайки какъв точно пакет искаме и с каква цел.

Както споменахме, произвеждат се много различни модели пакети независимо модела и марката на колата. И затова е изключително важно да сме наясно с каква цел искаме спортен пакет. Тъй като те са много разновидности и могат да променят автомобила в много аспекти. Повечето от тях придават на автомобила агресивен вид, красив ви , спортен и много др.

  • Избиране на материала от който пакета ще бъде изготвен.

Това е много важен фактор, поради причината че всички материали, от които се произвеждат имат свои предимства и недостатъци които засягат автомобила.

  • Изготвяне на бюджет.

Ако искаме да модифицираме автомобила си на нормален бюджет, най-добрият избор е полиуретана. Но ако имаме по-ограничен бюджет, адекватният избор би било да заложим на фибростъклото. Докато, ако парите са най-малкият проблем, най-удачният избор остава пакет изграден от карбон.